Kwijt? Hoezo kwijt!?

Mijn kinderen raken hele bijzondere dingen zomaar kwijt. En niemand kan ze dan nog vinden.

Wat dan zoal?

Op school. Een stabilo-pen met naam en al. Gummen en doppen van stiften. Vullingen, agenda’s , een hele etui met stiften, schriften , broodtrommeltje en ga zo maar door.
Thuis. Een fiets, wel weer terug gevonden maar even vergeten waar die was.
Een sporttas, die achteraf nog op de dansschool bleek te staan. Thermoshoesje van badmintonracket, nooit meer terug gevonden.

Hoe kan dat?

Dat is echt een hele goede vraag! Ik heb geen idee. Ze zijn niet altijd erg opgeruimd maar ze hoeven niet met de spullen te wandelen door het hele schoolgebouw. Toch lijkt het klaslokaal op de bermuda-driehoek van school. Niemand gooit het weg, niemand vindt het en het blijft vaak onverklaarbaar kwijt. Bij kleine spulletjes kan ik het mij wel voorstellen. Misschien per ongeluk ergens tussen geraakt en in het vuilnis terecht gekomen. Bij A vinden we de kleine spulletjes vaak wel terug als we haar laatjes even opruimen.

Oplossing: Opruimen of helaas nieuwe kopen.

Niet alles raakt ook kwijt door hun eigen schuld. Zo is Q een hele tijd een broodtrommeltje kwijt geweest wat pas heel veel later weer terecht kwam. Een meisje dat hem erg leuk vond, had het trommeltje als souvenir achterover gedrukt. Toen haar mama het thuis aantrof, is het meteen terug gekomen.

Oplossing: Rondvragen.

pennen en stiften

Of de danstas van A. Ze was er van overtuigd het ding meegenomen te hebben van de dansschool. Toch terug laten fietsen en daar lag hij keurig op haar te wachten. De overtuiging is altijd dat ze het echt daar en daar hebben neergelegd, of meegenomen.

Oplossing: Extra fietsen.

Maar A is nu een heel pak met stiften kwijt. Misschien ken je ze wel, zo een plastic etui van Stabilo. Haar naam staat erop, ze heeft hem niet uit het klas lokaal meegenomen en toch is het kwijt! De klas is al ondersteboven gekeerd, niemand heeft het gezien, niemand heeft gevonden. De eerste serie rond vragen heeft niks opgeleverd en het gerucht gaat dat er meerdere spullen zijn verdwenen uit de klas. Inmiddels is de hele school gemobiliseerd, maar helaas zijn de stiften niet meer gevonden. Wel heeft het hopelijk een positief effect op eventuele volgende verdwijningen van spullen uit de klas.

Oplossing: Juf aanspreken.

Ik ben van mening dat mijn kinderen, gezien hun leeftijd, hun problemen zelf moeten oplossen. Soms is dat wel moeilijk en hebben ze hulp nodig.

Hoe gaan jullie met zulke mysterieuze verdwijningen om?

 

Advertenties

6 gedachtes over “Kwijt? Hoezo kwijt!?

  1. Linda zegt:

    Dat kwijtraken is bekend probleem. Nu mogen ze hier nog niet veel meenemen maar doe ik bij hoge uitzondering een haarband of bloemetje in het haar van mijn dochter ben je het kwijt en weet niemand waar het ligt. ook thuis raken we regelmatig dingen kwijt, zelfs lakentjes waar de naam van het kind op staat.

    Like

  2. marjons zegt:

    Als juf, herkenbaar! Zo vaak dat kinderen hun potlood kwijt zijn of idd een pen met naam erop! Wij ruimen dan ook elke week laatjes op, tussen de andere spullen komen we nog wel eens iets tegen. Maar soms blijft iets onvindbaar…. en ja er zijn wel eens kinderen die jaloers zijn of wat dan ook en het stiekem meenemen. Gelukkig ook ouders die dan mailtje sturen met de vraag of dit wel van zijn/haar kind is, want het anders terug naar school brengt.

    En thuis… Onze dochter is haar Anna pop kwijt. Formaat barbie. Alles afgezocht; niks gevonden. Oma’s gevraagd, niks gevonden. Tot op heden een groot raadsel!

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s